Zarządzanie zespołem.

Jedną z najlepszych cech przywódczych, jaką może posiadać menedżer zarządzający zespołem, jest umiejętność budowania poczucia własnej wartości, pewności siebie i szacunku do siebie oraz innych. Jako lider, podejmując decyzje, wpływasz na cały zespół, a w szczególności, gdy popełniasz błędy, które mogą zmienić nastawienie zarządzającego przez ciebie zespołu.

Wielu z nas miało kiepskich szefów, którzy robili coś wręcz przeciwnego i odwrotnego zarządzając zespołem. Z racji, że tez byłem menadżerem zarządzającym zespołem Chcę zidentyfikować 3 największe błędy, jakie popełniają ludzie, którzy zarządzają zespołem, i pokazać pewne rozwiązania.

Być może niektórzy z was popełnili niektóre z tych błędów w przeszłości. Dobra wiadomość jest taka, że możesz się dowiedzieć, co czyni z nas bycie idealnym liderem, biorąc pod uwagę poniższe błędy, które często są popełniane przez zarządzających zespołami.

Skupiając się na budowaniu poczucia własnej wartości, możesz pomóc zespołowi osiągnąć najwyższą wydajność.

Każda osoba ma nieograniczony potencjał i może rozwijać się w odpowiednim środowisku, gdy tylko będzie miała taką możliwość. Każdy z nas ma pokłady rezerwy kreatywności, którą można uwolnić w każdej chwili, aby rozwiązać problemy, pokonać przeszkody i osiągnąć swoje cele biznesowe.

Podnieś Wartość Swojego Zespołu.

Lider jest najważniejszą osobą w każdej organizacji.

Zarządzanie zespołem przez Lidera narzuca mu pewien tryb podejścia do ludzi to, w jaki sposób mówi, jak się zachowuje, jak reaguje na innych i jakie ma podejście do ludzi na co dzień.

Ludzie mają tendencję do „podążania za Liderem”, ponieważ naśladują później jego zachowanie a wobec innych ludzi. Gdy zarządzasz zespołem, to traktuj innych z uprzejmością i szacunkiem, a reszta grupy pójdzie w Twoje ślady.

Jedno miłe słowo może sprawić wiele dobrego, ktoś może poczuć się szczęśliwy przez cały dzień. Natomiast złe słowo może doprowadzić osobę z twojego zespołu, którym zarządzasz, że poczuje się sfrustrowana, przestraszona i niepewnie przez resztę dnia. Musisz na to bardzo uważać.

Istnieją określone zachowania, które możesz ćwiczyć codziennie, aby podnieść poczucie własnej wartości.

Kiedy poświęcasz czas na budowanie poczucia własnej wartości, to jednocześnie eliminujesz obawy, które powstrzymują ich przed działaniem.

Trzy Najczęściej Popełniane Błędy przez Liderów

 

Krytykują Innych

Pierwszym błędem Lidera, który jest często popełniany przez menedżera, jest krytykowanie innych.

Ty jako Lider nigdy nie powinieneś nikogo krytykować w swoim zespole z jakiegokolwiek powodu. Kiedy ktoś popełnia błąd, koncentrujesz się na rozwiązaniu. Skoncentruj się na tym, co można zrobić, zamiast tego, kto to zrobił i kto jest winny. Nigdy nie szukaj winnego.

Musisz się wznieść ponad wszystko i szybko rozwiązać problem w zespole.

Musisz wiedzieć, że krytyka jest szkodliwa i nikt nie lubi być odbiorcą destrukcyjnej krytyki. Może to zaważyć na naszej współpracy z tą osobą i przekreślić wcześniejsze relacje.

Niszcząca krytyka pozbawia samoocenę osoby krytykowanej, przeszkadza w osiągnięciu szczytowej formy do działania.

Ciągle Narzekają

Drugim błędem Lidera jest narzekanie z byle powodu. Zawsze się znajdzie powód, żeby narzekać.

Czy to wyjdzie na lunch, czy na przerwę na kawę zawsze się znajdzie temat do narzekania. Po prostu narzekanie staje naturalnym sposobem na życie.

Dlatego to stanowi poważny problem, bo zarówno krytyka, jak i narzekanie stawia lidera w roli ofiary, osłabiając przy tym swoją pozycję. Doprowadza go to do gniewu i rozpaczy. Czuje się niepewnie i traci poczucie własnej wartości oraz szacunek do samego siebie.

Jeśli nie jesteś zadowolony z czegoś, jako lider, masz prawo zwrócić na to uwagę drugiej osobie.

Jako lider musisz dawać przykład odpowiednią postawą i czuć się odpowiedzialny za swój zespół. Jeśli nie jesteś zadowolony/a z wyników swojej grupy, twoim głównym zadaniem jest szybka interwencja, aby poprawić sytuację. Musisz podejść do tego obiektywnie, oceniając różnicę między tym, czego się spodziewałeś, a tym, co faktycznie się wydarzyło.

Następnie znaleźć rozwiązanie, w jaki sposób poprawić sytuację bez narzekania,

Obgadują Innych

Trzeci błąd lidera to obgadywanie kogokolwiek z jakiegokolwiek powodu, wewnątrz lub na zewnątrz firmy.

Kiedy lider obgaduje innych, demoralizuje w ten sposób słuchacza i jego samoocena przez to zostaje poważnie obniżona.

Natomiast kiedy lider będzie obgadywał ludzi spoza firmy, ktoś w końcu doniesie o tym fakcie i może to wrócić w przekształconej wersji, co mocno może mu zaszkodzić.

To samo dotyczy konkurencji. Nigdy nie krytykuj i nie obgaduj swojej konkurencji.

Zachwycaj się, jeśli odnoszą większe sukcesy w niektórych obszarach niż ty. Następnie poszukaj sposobów na udoskonalenie swoich produktów i usług, a następnie podejdź do sprzedaży efektywniej.

Najlepsi Liderzy Tworzą Pozytywne Środowisko

Kiedy rozwijasz pozytywne cechy przywódcze, tworzysz w ten sposób środowisko, w którym ludzie poczują się na luzie i dobrze ze sobą oraz swoją pracą. Podniesiesz samoocenę w zarządzanym zespole.

Zanim skończę, chciałbym podzielić się cię z Tobą taką myślą.

„Spraw, by inni osiągali najlepsze wyniki, nieustannie przypominając im, jak są dobrzy i jak bardzo w nich wierzysz”.

Teraz chciałbym usłyszeć od ciebie: Czy kiedykolwiek miałeś/łaś szefa, który popełniał te błędy?

Jedynym sposobem na osiągnięcie celu – bez względu na to, czy jet duży, czy mały – jest podjęcie działania. Zobacz mój plan działania może i Ty zrobisz pierwszy krok w kierunku osiągnięcia Twoich celów>>>

Podziel się